نیازی به تاسیس بیمه تکافل نداریم،صنعت بیمه کشور اسلامی است!

به گزارش دنیای اقتصاد ، معاون اتکایی بیمه مرکزی اعلام کرد، دلیل تاسیس بیمه‌های تکافل به عنوان نوعی پوشش اسلامی بیمه در کشورهای اسلامی سنی مذهب را به دلیل عدم اعتماد مردم به فعالیت غیر اسلامی شرکت‌های بیمه‌ای عنوان کرد و گفت: در کشور ما که تمام فعالیت‌های اقتصادی مطابق اسلام است، نیاز به چنین شرکت‌هایی نیست!

مینا صدیق نوحی، معاون اتکایی بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا»، در خصوص بیمه‌های تکافل اظهار داشت: بیمه‌‌های تکافل در واقع نوعی از بیمه‌های اسلامی هستند که در کشورهایی که با شرکت‌های بیمه‌ای و فعالیت‌های آنها از نظر شرعی در تعارض هستند، ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما فعالیت‌های بیمه‌ای مطابق شرع صورت می‌گیرد، گفت: در کشورهای سنی مذهب به دلیل آنکه مردم به فعالیت اسلامی شرکت‌های بیمه‌ای چندان اعتماد ندارند، شرکت‌های بیمه تکافل در کنار سایر شرکت‌ها به عنوان یک بخش نظارتی به وجود آمده‌ است.


نوحی در ادامه خاطرنشان کرد: در این کشورها به جهت آنکه مردم فعالیت‌های بیمه‌ای را عقد شرعی نمی‌دانند، شرکت‌های تکافلی را به وجود آورده‌اند. وی در خصوص ساختار بیمه‌های تکافل در این کشورها، گفت: در شرکت‌های بیمه‌ای تکافل علاوه بر هیات‌مدیره فنی، یک هیات‌مدیره شرعی نیز وجود دارد که ضمن اظهارنظر در بخش شریعت اسلام و مذهب سنی، از اجرای اقدامات خلاف شرع بیمه جلوگیری می‌کنند. به گفته وی با حضور شرکت‌های بیمه تکافل در اقتصاد کشورهای اسلامی تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در این شرکت‌های بیمه افزایش خواهد یافت.

معاون اتکایی بیمه مرکزی با اشاره به اینکه اصول اولیه شرکت‌های بیمه تکافل تقسیم سود شرکت‌ میان بیمه‌گذاران است، تصریح کرد: هدف از تشکیل این گونه شرکت‌ها سودآوری نیست بلکه می‌خواهند بهترین خدمات حمایتی و تامینی را مطابق شرعیت اسلام به بیمه‌گذاران خود ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه مرکزی به عنوان یک بیمه‌گذار هنوز از این شرکت‌ها سودی دریافت نکرده است، گفت: این شرکت‌ها بعد از پرداخت هزینه‌های اداری و مالیاتی خود سود اضافی را میان بیمه‌گذاران خود تقسیم می‌کنند، البته بیمه مرکزی با بررسی صورت‌های مالی این شرکت‌ها هنوز عملا تقسیم سودی از طرف آنها را مشاهده نکرده است.

منبع خبر: دنیای دقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *