اجرای طرح تکافل طی سال جاری

رییس بیمه مرکزی اعلام کرد؛

تکافل در ایران

صدور مجوز شرکت‌های جدید بیمه و اجرای طرح تکافل طی سال جاری

تهران- ایرنا- رییس بیمه مرکزی گفت: اجرای طرح تکافل در صنعت بیمه، مجوز انتشار اوراق بیمه‌ای و صدور مجوزهای شرکت‌های جدید التاسیس از جمله اقدامات مهم بیمه مرکزی در یک سال اخیر است.

تاریخ مصاحبه 03-12-1401

به گزارش ایرنا، «مجید بهزادپور» رئیس بیمه مرکزی امروز (چهارشنبه) مراسم آیین رونمایی از طرح‌های جدید بیمه و مرکز نوآوری بیمه مرکزی که در محل بیمه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح تکافل در صنعت بیمه، مجوز انتشار اوراق بیمه‌ای و صدور مجوزهای شرکت‌های جدید التاسیس از جمله اقدامات مهمی است که در یک سال گذشته انجام شده است. با توجه به سیاست‌های وزیر اقتصاد این مجوزها در حوزه‌های تخصصی مانند اتکایی و زندگی صادر شده است.

بهزادپور درباره طرح تکافل افزود: این طرح جزو اهدافی بود که پس از ۲ دهه به نتیجه رسید. تصمیم گرفتیم در مرحله اول تکافل را به عنوان یک محصول مجوز بدهیم و با توجه به تجربیاتی که از این راه به دست می‌آوریم به مرحله صدور مجوز برای شرکت تکافل برسیم.

رئیس بیمه مرکزی گفت: ۲۷ کشور اکنون نظام تکافل را اجرا می‌کنند و ۴۰ شرکت بزرگ تکافل در دنیا داریم که نرخ رشد آنها ۱۰ درصد است.

وی در خصوص انتشار اوراق بیمه‌ای بیان کرد: روش‌های مختلفی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد که انتشار اوراق بیمه‌ای یکی از این روش‌ها بود. به این معنا که ریسک اتکایی را به افرادی منتقل کنیم که می‌توانند به سازمان بورس مراجعه و آن را خریداری کنند.

بهزادپور خاطرنشان کرد: در این مراسم نمایشگاهی نیز افتتاح شد که در آن خدمات صنعت بیمه با استفاده از تحول دیجیتال ارائه می‌شود. در این نمایشگاه پروژه‌های متعددی معرفی خواهد شد. ثبت و کشف تخلف، پنجره واحد خدمات الکترونیک، ارائه خدمات سریع از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های صنعت بیمه ارتباطات بین‌المللی است که ما چند سالی است به دلیل تحریم از آن دور مانده‌ایم. یک تفاهم‌نامه با مالزی برای دوره‌های آموزشی یک تفاهم‌نامه‌ای با کشور امارات تنظیم کردیم که اولین دوره آن هفته آینده برای گذراندن دوره تخصصی کارشناسان ما به آنجا اعزام خواهند شد. علاوه بر آن توافقی با دانشگاه تهران داشتیم که حکمرانی در صنعت بیمه را در سه مقطع آموزش دهند. ۱۰ هفته است که سه‌شنبه‌های نوآوری را برگزار کرده و در آن نوآوری‌ها را معرفی و از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

رییس بیمه مرکزی گفت: قصد داریم نوآوری را به یک جریان غالب تبدیل کنیم و شاهد نوآوری‌هایی باشیم که بتواند نیازهای آینده صنعت را مرتفع کند.

بهزادپور گفت: یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی که به مرحله نهایی رسیده است با صندوق ملی نوآوری و صندوق ملی است که به واسطه آن کار مهمی در حوزه سلامت است که اخبار دقیق‌تری را در آینده اعلام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *